Bu haber, Türkiye merkezli tüm self-shipping (Yurtiçi) satıcılarının 10 Eylül 2025’te otomatik olarak yeni bir program olan Amazon Managed Customer Service for Self-Ship’e (CSBA) kaydedileceğini bildirmek içindir. CSBA, müşteri deneyimini geliştirmeyi, iş yükünüzü azaltmayı ve satıcı puanlarınızı iyileştirmeyi amaçlamaktadır.
CSBA kapsamında aşağıdaki avantajlardan yararlanacaksınız:
- Müşteri iletişim yönetimi: Alıcı-satıcı mesajlarını yönetme ihtiyacınızı ortadan kaldırmak için telefon, sohbet ve e-posta yoluyla 7/24 çok dilli müşteri desteği.
- İade teslim alma yönetimi: İade edilen ürünler için müşteriler ve taşıyıcılarla koordinasyonu sağlayarak kayıtlı adresinize teslimatı gerçekleştireceğiz.
Not: Eğer yurtdışından bir satıcıysanız ve Türkiye’de bir iade adresiniz varsa bu madde sizin için geçerlidir.
- Müşteri iade yönetimi: Amazon, Türkiye İade Politikası uyarınca uygun iadeleri değerlendirip onaylayacaktır.
- Satıcı geri ödemesi: Farklı veya hasarlı bir iade ürün alırsanız, SAFE-T talepleri aracılığıyla satıcı koruma politikasına kolayca erişebilirsiniz.
CSBA programı şu anda Mobilya, Ev Aletleri, Spor, Çim ve Bahçe, Müzik Aletleri, Mücevher ve Bavul gibi kategorilerdeki ürünleri kapsamamaktadır. Bu ürünler için tüm müşteri iletişimlerini ve iade alımlarını kendiniz yönetmeniz gerekmektedir.
Yurtiçi Kendin Gönder satıcıları için zorunlu olan bu program, gönderilen tüm birimler için 6 TL ücret içerecektir.
Eğer Yurtdışından satıcıysanız (işletmeniz Türkiye dışında olup Amazon.com.tr üzerinden satış yapıyorsanız) bu program zorunlu değildir, 3.7 TL ücret karşılığında manuel olarak kayıt olmanız gerekmektedir.