Adres:

İstanbul Ofis: Fulya Mh. Mehmetçik Cd. No:86/A, Şişli/İstanbul

Bursa Ofis: Konak Mh. Eğitimciler Cd. No:15, Nilüfer / BURSA

Telefon:

0542 147 26 88

Amazon, Amazon Lojistik (FBA) kullanan satıcılara ürün iadelerini sorunsuz bir şekilde yönetmeleri için esnek seçenekler sunuyor.

Amazon’da, müşterilerin ihtiyaçlarına uygun doğru ürünü bulmalarına yardımcı olmaya kararlıyız. Kişiselleştirilmiş beden önerileri, inceleme vurguları ve en son olarak, müşterilerin daha bilinçli kararlar almasına yardımcı olmak için üretken yapay zeka destekli uzman alışveriş asistanımız Rufus gibi özellikler sunmak için yenilik yapmaya devam ediyoruz . Müşteriler çoğu zaman satın aldıkları ürünleri sever, ancak tıpkı herhangi bir perakendeci gibi, bazen müşteriler bizden satın aldıkları bir şeyi iade etmek ister. Bir müşteri bir ürünü iade etmeye karar verirse, iadeleri rahat ve kolay hale getiriyoruz; iade sürecini kolaylaştırmak için müşteri ve satış ortağı ihtiyaçlarından geriye doğru çalışıyoruz.

Amazon tarafından Yerine Getirme (FBA) hizmetimizi kullanmayı seçen satıcılara iade envanterlerini verimli bir şekilde yönetmeleri için bir dizi seçenek sunuyoruz. Bu seçenekler, İadesiz Çözümler (saklama iadeleri olarak da bilinir) gibi müşteri kolaylığı artırıcılardan, Sınıflandır ve Yeniden Sat ve FBA Bağışları gibi iade edilen ürünlerin ömrünü uzatmaya yardımcı olan hizmetlere kadar uzanır.
Satış ortaklarımıza sunulan temel hizmetlerden birkaçı şunlardır:

Sınıflandır ve Tekrar Sat

Amazon’un iade merkezlerine iade edilen ürünler için, satıcılara Amazon’da iade envanteri için bir yeniden satış kanalı sağlayarak iade edilen ürünlerin ömrünü uzatmaya yardımcı olan isteğe bağlı bir program olan Grade and Resell’i sunuyoruz. Bir ürün Grade and Resell aracılığıyla satılmadan önce, her bir ürünün durumunu iyice test etmek ve müşterilerin daha bilinçli bir satın alma kararı vermesini kolaylaştırmak için durumunun ayrıntılı bir açıklamasını sağlamak üzere kapsamlı bir inceleme gerçekleştiriyoruz. Elektronik ürünler için, değerlendirmenin bir parçası olarak açacağız, test edeceğiz ve fabrika ayarlarına sıfırlayacağız. Kalite kontrolüne göre, her bir ürüne dört listeleme koşulundan biri atanacaktır: “Yeni Gibi”, “Çok İyi”, “İyi” veya “Kabul Edilebilir”.
Grade and Resell daha önce Perakende markaları için mevcuttu ve şaşırtıcı olmayan bir şekilde, FBA kullanan satıcılar iade yönetimini nasıl kolaylaştırabileceği göz önüne alındığında aynı hizmeti talep ettiler. Bu nedenle, Grade and Resell’i ABD’deki satıcılara genişlettiğimizi paylaşmaktan heyecan duyuyoruz. Bunu kademeli olarak başlattık ve sunumu iyileştiren lansman süreci boyunca geri bildirimler topladık. Artık Grade and Resell’i ABD’de FBA kullanan tüm satıcılara sunmaktan heyecan duyuyoruz. Bağımsız satıcılara iade edilen envanterde değer elde etmeleri için bir yeniden satış kanalı sağlıyor ve bu da müşteriler için daha fazla ikinci el ve açık kutulu ürün seçeneğiyle sonuçlanacak.

Ürün Desteği

Hem perakende hem de FBA markaları, bir ürün satın alındıktan sonra müşterilere uygun ürünlerde ücretsiz ürün desteği sağlamayı seçebilir, ürün kurulumu, ürün kullanımı veya sorun giderme konularında yardımcı olabilir. Ürüne bağlı olarak markalar, müşterilere üretici iletişim bilgileri, adım adım sorun giderme talimatları, yardım videoları sağlayabilir veya eksik veya kırık parçaların değiştirilmesini koordine edebilir. 2023’te ürün desteği, ABD ve Avrupa’da 11 milyondan fazla ürünün iade edilmesini önlemeye yardımcı oldu ve bu, 2022’ye göre %50 artış anlamına geliyor. Bu da nihayetinde müşteri deneyimini iyileştiriyor, markalara fayda sağlıyor ve iade gönderilerini azaltıyor. Müşteriler, Ürün Desteği Al’a tıklayarak Siparişleriniz sayfasından bu seçeneklere erişebilir.

FBA İadesiz Çözümler

Müşteri deneyimini mümkün olduğunca kusursuz hale getirmek için çabalıyoruz. Bunu yapmanın bir yolu da İadesiz Çözümler programımızdır. Bu kullanışlı seçenekle, ABD mağazamızdaki satıcılar artık FBA İadesiz Çözümlere kaydolabilir ve böylece müşterinin ürünü fiziksel olarak iade etmesini gerektirmeden geri ödeme yapabilirler. Özellikle, uluslararası satıcılar ve düşük maliyetli ürün satıcıları, iadeleri işlemek için bunu daha uygun maliyetli bir seçenek olarak görebilir.

FBA Bağışları