Satıcılar neden Amazon'u tercih ediyor?
Bağımsız satıcılar, daha fazla müşterinin güvendiği bir pazaryerinde satış yapma olanağı buldukları için Amazon’u tercih ediyor.
Üstelik bunu, işlerini kolaylaştıran ve alternatiflerine göre daha düşük maliyetli, daha etkili araç ve programlarla yapabiliyorlar.
Amazon’da kendi markalı ürünlerinizi veya jenerik ürünlerinizi satabilirsiniz. Ayrıca, Amazon mağazasında satın aldığınız ürünleri yeniden satabilirsiniz.
Amazon mağazasındaki satışların %75’ten fazlası bağımsız satıcılardan geliyor; bunların çoğu küçük ve orta ölçekli işletmelerden oluşuyor.
Yeni başlayanlar için Amazon'da satış nasıl yapılır (Adım adım eğitim)
Bu videoda ürününüzü Amazon mağazanızda satma yolcuğunuzda yer adımlara genel bir bakış sunuyoruz.
Adım 1: Satışa hazır olun
Bir Satış Planı Seçin
- Bireysel satış planının satış başına maliyeti 0,99 dolardır.
- Profesyonel satış planının aylık maliyeti, sattığınız ürün sayısı ne olursa olsun 39,99 dolardır.
Satıcı Merkezi hesabınızı oluşturun ve yapılandırın
- Genel satıcı profili
- Ödeme ve iş bilgileri
- Gönderim ve iade ayarları
- Vergi bilgileri ve ayarları
- Bildirim tercihleri
- Giriş ayarları
- Kullanıcı izinleri
Seller Central'a giriş
Bu videoda Seller Central hesabınız için ayarları nasıl yapılandıracağınızı ve hesap bilgilerinizi nasıl tamamlayacağınızı öğreneceksiniz.
Markanızı Amazon'a Kaydedin
Amazonda Marka Başvurusu
Bu videoda Amazon'da Marka Kaydına nasıl başvurabileceğinizi öğreneceksiniz.
Amazon’da Satıcı Hesabı açma konusunda yardıma ihtiyacınız varsa, bizimle iletişime geçiniz.
Adım 2: Ürünleri listeleyin
Ürün Detay Sayfası
Bir ürün listesini eşleştirin veya oluşturun
Bir ürün listesini eşleştirin veya oluşturun
- Markayı tescil ettiren orijinal hak sahibi
- Marka tarafından doğrudan istihdam edilen diğer satıcılar
- Markayla ilişkilendirilmiş üçüncü taraf satıcılar
Amazon'da Ürün Listelemeye giriş
Bu videoda Ürün detay sayfasının ne olduğunu ve kimlerin bu sayfayı oluşturabileceğini, güncelleme önerebileceğini ve teklifleri eşleştirebileceğini öğreneceksiniz.
Amazon’da Ürün Listeleme konusunda yardıma ihtiyacınız varsa, bizimle iletişime geçiniz.
Adım 3: Ürünleri fiyatlandırın
- Rekabetçi dış fiyat: Amazon dışındaki büyük perakendecilerden alınan bir ürün için en düşük fiyat. Kendi fiyatınızın rekabetçi sayılabilmesi için, standart ürün fiyatınız kargo ücreti dahil, rekabetçi dış fiyattan düşük veya ona eşit olmalıdır.
- Öne Çıkan Teklif: Müşterilerin genellikle ürün detay sayfasının üst kısmında, Hemen Satın Al ve Sepete Ekle düğmeleriyle birlikte gördüğü fiyat. Öne Çıkan Teklif için rekabet edebilmek adına, satıcının rekabetçi bir fiyat belirlemesi ve Profesyonel bir satış planına sahip olması gerekir. Ayrıca ürünün yeni durumda olması gerekir.
- En düşük Amazon fiyatı: Bir satıcının Amazon mağazasında şu anda sunduğu en düşük fiyat. Bir ürünü listeleyen satıcılara, bu fiyatla eşleşme veya daha düşük bir fiyat sunma fırsatı sunmak için mevcut en düşük Amazon fiyatı paylaşılır.
Adım 4: Sipariş karşılama yönteminizi seçin
- Siparişlerinizi kendiniz karşılayabilir, kendi envanterinizi koruyabilir ve ürünleri doğrudan müşterilere gönderebilirsiniz. Buna Satıcı Tarafından Karşılama yani FBM diyoruz .
- Envanterinizi Amazon’a gönderebilir ve müşterinize Amazon depolarından teslim edilmesini sağlayabilirsiniz. Bu yöntemin adı FBA‘dır. FBA ayrıca müşteri hizmetleri ve iadelerle de ilgilenir.
Amazon FBA nedir ve nasıl çalışır?
Müşterilerinize Prime kargo hizmeti sunmak için FBA'yı kullanın ve siparişleri sizin adınıza Amazon'un almasını, paketlemesini ve göndermesini sağlayın. Bu videoda, FBA'nın nasıl çalıştığını ve ek FBA araç ve kaynaklarına nereden erişebileceğinizi öğreneceksiniz.
Amazon FBA ve FBM konusunda yardıma ihtiyacınız varsa, bizimle iletişime geçiniz.
Adım 5: Performansınızı izleyin
Müşteri Hizmetleri Performansı
Hesap Sağlık Derecelendirmesi
Kargo Performansı
- Geç sevkiyat oranınız (LSR), sizin tarafınızdan yerine getirilen siparişlerin, beklenen gönderim tarihinden sonra gönderim onayı alan yüzdesidir.
- Sipariş öncesi iptal oranınız (CR), sizin tarafınızdan yerine getirilen siparişlerden iptal ettiğiniz yüzdedir.
- Geçerli takip oranınız (VTR), sizin tarafınızdan yerine getirilen siparişlerinizden geçerli takip numarasına sahip paketlerin yüzdesidir.
- Zamanında teslimat oranınız (OTDR), sizin tarafınızdan yerine getirilen takip edilen birimlerinizin, vaat ettiğiniz “Teslim tarihi”nde veya daha önce teslim edilen yüzdesidir.
Amazonda Satıcı Performansına genel bakış
Bu videoda sağlıklı bir satıcı performansı elde etmek için sürekli kontrol etmeniz gereken metrikleri öğreneceksiniz.
Amazon Satıcı Performansı konusunda yardıma ihtiyacınız varsa, bizimle iletişime geçiniz.
Adım 6: Ürünleri tanıtın ve reklamını yapın
- Amazon mağazasında görünen kuponlar, promosyonlar, fırsatlar ve indirimler oluşturun.
- Markanızın tek bir ürününü veya birden fazla ürününü öne çıkaran sponsorlu reklamlar oluşturun.
Adım 7: Ürün incelemelerini alın
- Ürününüzün detay sayfasında ürünü doğru bir şekilde temsil edin.
- Ürünlerinizi teslimat sırasında hasar görmesini önlemek için güzelce paketleyin.
- Müşteri mesajlarına 12 saat içinde yanıt verin.
- Müşterilerin siparişlerini takip edebilmeleri için geçerli takip numaraları sağlayın.