Adres:

İstanbul Ofis: Fulya Mh. Mehmetçik Cd. No:86/A, Şişli/İstanbul

Bursa Ofis: Konak Mh. Eğitimciler Cd. No:15, Nilüfer / BURSA

Telefon:

0542 147 26 88

Satıcılar neden Amazon'u tercih ediyor?

Bağımsız satıcılar, daha fazla müşterinin güvendiği bir pazaryerinde satış yapma olanağı buldukları için Amazon’u tercih ediyor.

Üstelik bunu, işlerini kolaylaştıran ve alternatiflerine göre daha düşük maliyetli, daha etkili araç ve programlarla yapabiliyorlar.

Amazon’da kendi markalı ürünlerinizi veya jenerik ürünlerinizi satabilirsiniz. Ayrıca, Amazon mağazasında satın aldığınız ürünleri yeniden satabilirsiniz.

Amazon mağazasındaki satışların %75’ten fazlası bağımsız satıcılardan geliyor; bunların çoğu küçük ve orta ölçekli işletmelerden oluşuyor.

Videoyu Oynat

Yeni başlayanlar için Amazon'da satış nasıl yapılır (Adım adım eğitim)

Bu videoda ürününüzü Amazon mağazanızda satma yolcuğunuzda yer adımlara genel bir bakış sunuyoruz.

Adım 1: Satışa hazır olun

Bir Satış Planı Seçin

 

Amazon satış yapmak isteyen satıcılara iki satış planı sunar.
 
  • Bireysel satış planının satış başına maliyeti 0,99 dolardır.
  • Profesyonel satış planının aylık maliyeti, sattığınız ürün sayısı ne olursa olsun 39,99 dolardır.
Amazon ayrıca satılan her ürün için bir yönlendirme ücreti alır ve bazı durumlarda başka satış ücretleri de uygulanabilir. Bazı isteğe bağlı araç ve programlar ek ücrete tabidir.

Satıcı Merkezi hesabınızı oluşturun ve yapılandırın

Satış planınızı seçtikten sonra Amazon’a kaydolacak ve Seller Central hesabı oluşturacaksınız.
 
Kayıt olduktan sonra, işletmeniz için Seller Central hesabınızı yapılandırmanız gerekecektir. Aşağıdakileri incelediğinizden emin olun:
  • Genel satıcı profili
  • Ödeme ve iş bilgileri
  • Gönderim ve iade ayarları
  • Vergi bilgileri ve ayarları
  • Bildirim tercihleri
  • Giriş ayarları
  • Kullanıcı izinleri
Seller Central hesabınızı yapılandırdıktan sonra, ürünleri listelemek ve fiyatlandırmak, envanterinizi yönetmek ve müşteri siparişlerini karşılamak için kullanabilirsiniz.
Videoyu Oynat

Seller Central'a giriş

Bu videoda Seller Central hesabınız için ayarları nasıl yapılandıracağınızı ve hesap bilgilerinizi nasıl tamamlayacağınızı öğreneceksiniz.

Markanızı Amazon'a Kaydedin

Uygun bir markanın hak sahibiyseniz, ürünlerinizi listelemeden önce Amazon Marka Kaydı’na kaydolmanızı öneririz . Marka Kaydı ücretsizdir ve satıcılara A+ İçerik ve Marka Analitiği gibi bir dizi ek satış avantajı ve marka koruma aracı sağlar .
Videoyu Oynat

Amazonda Marka Başvurusu

Bu videoda Amazon'da Marka Kaydına nasıl başvurabileceğinizi öğreneceksiniz.

Amazon’da Satıcı Hesabı açma konusunda yardıma ihtiyacınız varsa, bizimle iletişime geçiniz.

Adım 2: Ürünleri listeleyin

Ürün Detay Sayfası

Ürün detay sayfası, müşterilerin bir ürünle ilgili tüm ilgili bilgileri bulabileceği yerdir. Birden fazla satıcı aynı ürünü sunduğunda, Amazon, müşterilerin ürünleri bulmasını, karşılaştırmasını ve satın almasını kolaylaştırmak için satıcıları ve fiyatları tek bir ürün detay sayfasında birleştirir.
1. Başlık
En fazla 200 karakter, her kelimenin ilk harfini büyük yapın.
 
2. Görüntüler
Listeleme kalitesini artırmak için 500×500 veya 1.000×1.000 piksel görsel yükleyin.
 
3.Varyasyonlar
Farklı renkler, kokular veya boyutlar gibi varyasyonlar bu alanda yer alır.
 
4. Madde işaretleri
Temel özellikleri ve faydaları vurgulayan kısa, tanımlayıcı cümleler kullanın.
5. Öne Çıkan Teklif (eski adıyla “Satın Alma Kutusu”)
Müşterilerin satın alma yapacağı alan.
 
6. Diğer Satıcı ve Fiyatlar
Aynı ürün birden fazla satıcı tarafından farklı fiyat, kargo seçenekleri vb. sunularak satılıyorsa bu alanda listelenirler.
 
7. Açıklama
Anahtar kelimeler, insanların ürününüzü bulma şansını artırır.

Bir ürün listesini eşleştirin veya oluşturun

Satmak istediğiniz ürün zaten Amazon mağazasındaysa, çoğu durumda bir teklifi mevcut ürün ayrıntı sayfasıyla eşleştirmek için ürün kimliğini veya GTIN’i kullanabilirsiniz.
 
Bir ürün zaten Amazon mağazasında değilse, yeni bir ürün ayrıntı sayfası oluşturmanız gerekir. Tüm satıcılar ürün listelerini tek tek eşleştirebilir veya oluşturabilir. Profesyonel satıcılar da ürün listelerini toplu olarak eşleştirebilir veya oluşturabilir.
 
Bir ürünü Amazon mağazasında listeleyebilmeniz, kategorisine, durumuna ve markasına bağlı olabilir. Bazı durumlarda, bir ürünü, kategoriyi veya markayı satmak için başvuruda bulunmanız gerekir .

Bir ürün listesini eşleştirin veya oluşturun

Bir ürün Amazon Marka Kaydı’na kayıtlı bir markanın parçasıysa , standart listeleme süreçlerini kullanarak yalnızca üç tür satıcı ürün ayrıntı sayfasını oluşturabilir:
  • Markayı tescil ettiren orijinal hak sahibi
  • Marka tarafından doğrudan istihdam edilen diğer satıcılar
  • Markayla ilişkilendirilmiş üçüncü taraf satıcılar
Yukarıdaki satıcılardan biri bir ürünü listeledikten sonra, diğer satıcılar tekliflerini ürün detay sayfasına eşleştirebilir ancak bu durumda bir marka satış başvurusunda bulunmaları istenebilir.
Videoyu Oynat

Amazon'da Ürün Listelemeye giriş

Bu videoda Ürün detay sayfasının ne olduğunu ve kimlerin bu sayfayı oluşturabileceğini, güncelleme önerebileceğini ve teklifleri eşleştirebileceğini öğreneceksiniz.

Amazon’da Ürün Listeleme konusunda yardıma ihtiyacınız varsa, bizimle iletişime geçiniz.

Adım 3: Ürünleri fiyatlandırın

Ürünleriniz için fiyat belirlemeden önce, Amazon mağazasında fiyatlandırmayı düzenlemek için kullanılan temel kavramlara aşina olmak isteyeceksiniz.
  • Rekabetçi dış fiyat: Amazon dışındaki büyük perakendecilerden alınan bir ürün için en düşük fiyat. Kendi fiyatınızın rekabetçi sayılabilmesi için, standart ürün fiyatınız kargo ücreti dahil, rekabetçi dış fiyattan düşük veya ona eşit olmalıdır.
  • Öne Çıkan Teklif: Müşterilerin genellikle ürün detay sayfasının üst kısmında, Hemen Satın Al ve Sepete Ekle düğmeleriyle birlikte gördüğü fiyat. Öne Çıkan Teklif için rekabet edebilmek adına, satıcının rekabetçi bir fiyat belirlemesi ve Profesyonel bir satış planına sahip olması gerekir. Ayrıca ürünün yeni durumda olması gerekir.
  • En düşük Amazon fiyatı: Bir satıcının Amazon mağazasında şu anda sunduğu en düşük fiyat. Bir ürünü listeleyen satıcılara, bu fiyatla eşleşme veya daha düşük bir fiyat sunma fırsatı sunmak için mevcut en düşük Amazon fiyatı paylaşılır.

Adım 4: Sipariş karşılama yönteminizi seçin

Müşterilerinize ürünlerinizi ulaştırmak için iki temel seçeneğiniz var:
  • Siparişlerinizi kendiniz karşılayabilir, kendi envanterinizi koruyabilir ve ürünleri doğrudan müşterilere gönderebilirsiniz. Buna Satıcı Tarafından Karşılama yani FBM diyoruz .
  • Envanterinizi Amazon’a gönderebilir ve müşterinize Amazon depolarından teslim edilmesini sağlayabilirsiniz. Bu yöntemin adı FBA‘dır. FBA ayrıca müşteri hizmetleri ve iadelerle de ilgilenir.
Her yöntemin kendine özgü avantajları vardır ve sattığınız her ürün için hangisinin doğru olduğuna siz karar verebilirsiniz.
Videoyu Oynat

Amazon FBA nedir ve nasıl çalışır?

Müşterilerinize Prime kargo hizmeti sunmak için FBA'yı kullanın ve siparişleri sizin adınıza Amazon'un almasını, paketlemesini ve göndermesini sağlayın. Bu videoda, FBA'nın nasıl çalıştığını ve ek FBA araç ve kaynaklarına nereden erişebileceğinizi öğreneceksiniz.

Amazon FBA ve FBM konusunda yardıma ihtiyacınız varsa, bizimle iletişime geçiniz.

Adım 5: Performansınızı izleyin

Müşteri Hizmetleri Performansı

Müşteri hizmetleri performansınız , Sipariş Kusur Oranı (ODR) olarak adlandırılan bir yöntemle ölçülür. ODR’niz, siparişlerinizde bir veya daha fazla zayıf müşteri hizmeti göstergesinin bulunma yüzdesidir.

Hesap Sağlık Derecelendirmesi

Hesap Sağlık Derecelendirmesi satıcılara, Amazon’un temel satış politikalarına uyumları hakkında genel bir bakış sunar. Sağlıklı bir derecelendirmeyi korumak için, Hesap Durumu panonuzda listelenen tüm politika ihlallerini giderdiğinizden emin olmalısınız.

Kargo Performansı

FBM ile yerine getirdiğiniz siparişlerin sağlığını değerlendirmenize yardımcı olmak için birden fazla ölçüm kullanabilirsiniz :
  • Geç sevkiyat oranınız (LSR), sizin tarafınızdan yerine getirilen siparişlerin, beklenen gönderim tarihinden sonra gönderim onayı alan yüzdesidir.
  • Sipariş öncesi iptal oranınız (CR), sizin tarafınızdan yerine getirilen siparişlerden iptal ettiğiniz yüzdedir.
  • Geçerli takip oranınız (VTR), sizin tarafınızdan yerine getirilen siparişlerinizden geçerli takip numarasına sahip paketlerin yüzdesidir.
  • Zamanında teslimat oranınız (OTDR), sizin tarafınızdan yerine getirilen takip edilen birimlerinizin, vaat ettiğiniz “Teslim tarihi”nde veya daha önce teslim edilen yüzdesidir.
Videoyu Oynat

Amazonda Satıcı Performansına genel bakış

Bu videoda sağlıklı bir satıcı performansı elde etmek için sürekli kontrol etmeniz gereken metrikleri öğreneceksiniz.

Amazon Satıcı Performansı konusunda yardıma ihtiyacınız varsa, bizimle iletişime geçiniz.

Adım 6: Ürünleri tanıtın ve reklamını yapın

Ürünlerinizin ve markalarınızın daha fazla müşteriye ulaşmasını sağlamak için ücretsiz promosyonlar ve tıklama başına ödeme reklamlarından yararlanın.
  • Amazon mağazasında görünen kuponlar, promosyonlar, fırsatlar ve indirimler oluşturun.
  • Markanızın tek bir ürününü veya birden fazla ürününü öne çıkaran sponsorlu reklamlar oluşturun.

Adım 7: Ürün incelemelerini alın

Bir müşteri bir ürün satın aldıktan sonra, herkese açık bir ürün yorumu , satıcı geri bildirim puanı veya her ikisini birden bırakabilir. Olumlu yorum ve puan alma şansınızı artırmak için şu ipuçlarını deneyin:
 
  • Ürününüzün detay sayfasında ürünü doğru bir şekilde temsil edin.
  • Ürünlerinizi teslimat sırasında hasar görmesini önlemek için güzelce paketleyin.
  • Müşteri mesajlarına 12 saat içinde yanıt verin.
  • Müşterilerin siparişlerini takip edebilmeleri için geçerli takip numaraları sağlayın.
Uygun markalar, ürünlerine yönelik incelemeler oluşturmak için Amazon Vine gibi araçları kullanabilirler.